Ventspils ostas infrastruktūra

2016 gadā Ventspils ostas attīstībai bija paredzēti 8 miljoni eiro. Daļu no šīs programmas investēja Eiropas Savienība. Šajā laika posmā tika īstenoti vairāki infrastruktūras attīstības projekti. Martā, kā ziņots, tika pabeigta kanāla padziļināšana, kas paredzēta kuģošanai. Šis kanāls tika padziļināts līdz 15 metriem, kas atradās no apgriešanās baseina Ventā un līdz paceļamajam tiltam. Šis projekts izmaksāja nedaudz vairāk kā 1,74 miljonus eiro un šos darbus veica Beļģijas kompānija ar nosaukumu “Jan De Nul”. Šī kompānija ir pazīstama ar lielu pieredzi un augstu darba kvalitāti. Tā pat arī šīs kompānijas sastāvā ir jaudīga gultnes padziļināšanas flote. Viens no zemessūcējiem darbojās veselu mēnesi upes gultnē. Šis zemessūcējs pārspēj Ventspils par vismaz 7 reizēm tās jaudā. Šī mēneša garumā Beļģijas zemessūcējs pastrādājis lielu darbu – izcēlis 330 000 kubikmetru grunts, kas ir ievērojams daudzums tikai mēneša darbam. Pēdējā reize, kad ir veikti tik ievērojami darbi bija pirms 20 gadiem. Pēc šī darba paveikšanas ir iespēja arī uzņemt kravu kuģi, kam ir maksimālā iegrime. Šādi kuģi parasti ienāk tikai Baltijas jūrā. Lielu daļu no izdevumiem ir segusi ES.

Informācija ņemta no https://kreditos247.es/prestamos-rapidos/

Vislielākās investīcijas bija nepieciešamas Ventas upē. Bija paredzēts upes kanālu nostiprināt pie 2. un 3.

piestātnes. 15 gadu laikā šī kordona līnija bija pārveidojusies un pēc iepriekšējā remonta mainījusi izskatu. Aizmugurējās sienas tika nostiprinātas ar grunti, kas stiepās 300 m platībā. Šādā veidā tika atgūta stabilitāte un noturība. Tika veikti arī piestātņu laukumu atjaunošanas darbi. Laukumi, kas paredzēti kravas piegādei tika pārveidoti ar jaunu segumu, tika ierīkoti jauni kanāli lietus ūdeņu un kanalizācijas novadīšanai un uzkrāšanai. Kā redzams, tika uzbūvēts arī jauns ūdensapgādes tīkls. Nepārtraucot piestātnes darbību visi darbi tikai veiksmīgi noorganizēti un pabeigti laikā. Šī projekta kopējās izmaksas bija 4,47 miljoni eiro, kā arī tika piesaistīts līdzfinansējums no ES kohēzijas fonda.

Vasarā bija veikti darbi, kas iekļāva pilsētas krastmalas rekonstruēšanu. Tika pārbūvētas 7 piestātnes. Šīs pilsētas piestātņu rekonstrukcija arī bija ļoti gaidīts pasākums. Šo piestātņu darba laiks esot bijis no 30 līdz 60 gadiem, pēc iepriekšējās pārveidošanas. Šīs piestātnes ļoti atšķīrās, jo bija būvētas ne tikai citos laikos, bet arī no dažādiem materiāliem un tehnoloģijām. Projekta darbības laikā bija iespēja arī atjaunot promenādi, kura arī tika izmantota. Šīs promenādes pārveidošana prasīja nedaudz vairāk laika, bet tas netraucēja. Ieguvēji bija ne tikai ostas dienesti, bet arī Ventspils iedzīvotāji. Ventas krastmala ir viena no iedzīvotāju iemīļotākajām vietām, tādēļ šī bija papildu iespēja uzlabot Ventspils iedzīvotāju dzīves līmeni. Šī projekta kopējās izmaksas pārsniedza1,8 miljonus eiro, toties arī šim projektam tikai piesaistīts līdzfinansējums no ES.

Tāpat kā šos 3 minētos projektus ļoti gaidīja, arī bija jāveic ceturtais – publiskās infrastruktūras uzlabošanas darbi. Šie darbi bija nepieciešami termināļu teritorijā, kā arī industriālajās zonās. Cietā seguma izbūve bija sauskravu termināļa teritorijā, kas kopā izmaksāja 147 000 eiro, ko ir investējusi Ventspils brīvostas pārvalde. Cietā seguma izbūve bija nepieciešama, lai tur ierīkotu degvielas uzpildes punktu. Arī dzelzceļš, kuru nomā graudu termināls, piedzīvoja kapitālo remontu. Šajā remontā tika ieguldīti 100 000 eiro. Darbi, kas saistīti ar elektroapgādes pieslēgumu arī beidzot tika pabeigti. Šādā veidā palielinot pieslēguma jaudu Mičurina ielā ražošanas uzņēmumu attīstībai. Šajā projektā tika ieguldīti 50 tūkstoši eiro.

Paldies www.kreditos247.es par šo interesanto ideju šādam rakstam un bez viņiem mēs to noteikti enbūtu atraduši!